Σελίδες που πρέπει να έχει ένας βασικός ιστότοπος

 



1. Homepage (Αρχική) - Αυτή είναι η σελίδα που θα δουν πρώτα οι περισσότεροι άνθρωποι και ως εκ τούτου, θα πρέπει να λέει σε όλους ποιοι είστε και τι κάνει η εταιρεία σας. Το περιεχόμενο στην αρχική σας σελίδα θα πρέπει να είναι αρκετά συναρπαστικό για να τραβήξει την προσοχή των επισκεπτών σας μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.
Τι πρέπει να περιέχει: Μια σύντομη περιγραφή για εσάς και τι κάνετε, μια σύντομη εξήγηση των υπηρεσιών και των προϊόντων σας και ίσως μερικά σημεία για το πώς μπορείτε να βοηθήσετε τον πιθανό πελάτη ή πελάτη σας.


2. About page (Σχετικά με εμάς)
- Οι άνθρωποι συναλλάσσονται με άλλους ανθρώπους και οι επισκέπτες θέλουν να μάθουν περισσότερα για το ποιοι βρίσκονται πίσω από την επιχείρηση. Η σελίδα “σχετικά με εμάς” είναι συχνά μια από τις σελίδες με τις περισσότερες επισκέψεις σε οποιονδήποτε ιστότοπο. Αυτή η σελίδα θα πρέπει να παρέχει μια σύντομη περίληψη του ποιοι είστε, το ιστορικό της εταιρείας σας και τι σας απομονώνει από τον ανταγωνισμό.
Τι πρέπει να περιέχει: Μια περίληψη της εταιρείας σας, απασχολούμενους (με βιογραφίες και φωτογραφίες του προσωπικού, ή μόνο τον εαυτό σας, εάν είστε ατομική επιχείρηση), τυχόν επιτεύγματα ή ειδικά βραβεία που έχετε λάβει και τους τρόπους με τους οποίους διαφέρετε από άλλους που παρέχουν το ίδιο προϊόν ή υπηρεσία.


3. Product page (Σελίδα προϊόντων)
- Αν πουλάτε προϊόντα αυτή είναι η ευκαιρία σας να προσφέρετε λεπτομέρειες σχετικά με τα προϊόντα που πουλάτε. Ξεκινήστε τη σελίδα με μια σύντομη περίληψη των προϊόντων σας πριν τα καταχωρήσετε. Εάν πουλάτε πολλά προϊόντα και έχετε εκτενείς πληροφορίες για κάθε προϊόν, σκεφτείτε να τα χωρίσετε σε κατηγορίες και να προσθέσετε έναν σύνδεσμο στις σελίδες προϊόντων τους.
Τι πρέπει να περιέχει: Μια περίληψη των διαθέσιμων προϊόντων και σύντομες περιγραφές κάθε προϊόντος. Σύνδεσμοι σε σελίδες προϊόντων που περιέχουν περισσότερες πληροφορίες (αν υπάρχει ηλεκτρονικό κατάστημα). Ειδάλλως αυτές οι πληροφορίες πρέπει να αναφέρονται στην παρούσα σελίδα. Τι μπορεί να περιμένει ο πελάτης αγοράζοντας αυτά τα προϊόντα και γιατί πρέπει να αγοράσει αυτά τα προϊόντα από εσάς και όχι από τον ανταγωνισμό σας.


4. Services page (Σελίδα υπηρεσιών)
- Εδώ μπορείτε να αναφέρετε λεπτομέρειες σχετικά με τις υπηρεσίες που παρέχετε. Ξεκινήστε τη σελίδα με μια περίληψη των υπηρεσιών σας πριν τις περιγράψετε. Εάν οι υπηρεσίες σας είναι τεράστιες και οι περιγραφές τους είναι αρκετά εκτενείς, σκεφτείτε να τις χωρίσετε σε ενότητες, καθώς και να προσθέσετε έναν σύνδεσμο σε μια σελίδα προορισμού, όπου οι αναγνώστες μπορούν να μάθουν περισσότερα για μια συγκεκριμένη υπηρεσία.
Τι να συμπεριλάβετε: Σύνοψη των παρουσιαζόμενων υπηρεσιών, κουκκίδες υπηρεσιών με σύντομες επεξηγήσεις, συνδέσμους για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τις εξειδικευμένες υπηρεσίες (αν θέλετε), τα πλεονεκτήματα της χρήσης των υπηρεσιών σας και πώς διαφέρουν από τις υπηρεσίες που προσφέρει ο ανταγωνισμός σας.


5. FAQ page (Σελίδα συχνών ερωτήσεων)
- Η σελίδα FAQ (Συχνές ερωτήσεις) είναι ο χώρος όπου απαντάτε στις πιο συχνές ερωτήσεις που σας κάνουν οι υποψήφιοι πελάτες σας. Η σελίδα αυτή θα πει σε όλους – σε μία σελίδα – τι πρέπει να γνωρίζουν σχετικά με εσάς και τα προϊόντα σας. Αυτό θα σας εξοικονομήσει χρόνο για να απαντήσετε σε αυτές τις ίδιες ερωτήσεις σε ατομική βάση. Δώστε ειλικρινείς απαντήσεις. Οι απαντήσεις σας πρέπει να είναι μια παρότρυνση για δράση και να πείσετε έναν πιθανό πελάτη να κάνει το επόμενο βήμα και να αγοράσει ό,τι πουλάτε.
Τι να συμπεριλάβετε: Οι πιο συνηθισμένες ερωτήσεις που σας κάνουν πιο συχνά θα πρέπει να βρίσκονται σε αυτήν τη σελίδα. Τέτοιες ερωτήσεις θα πρέπει επίσης να απομακρύνουν τυχόν αμφιβολίες που μπορεί να έχει ένας πελάτης, προκειμένου να τον κάνουν να αισθάνεται αρκετά ασφαλής ώστε να κάνει μια αγορά από εσάς.



6. Contact page (Σελίδα επικοινωνίας) - Η σελίδα επικοινωνίας δείχνει στους πιθανούς πελάτες όλους τους τρόπους με τους οποίους μπορούν να έρθουν σε επαφή μαζί σας. Είναι επίσης σημαντικό να έχετε τον αριθμό τηλεφώνου, τη διεύθυνση email και τη φυσική ταχυδρομική διεύθυνση στο υποσέλιδο σε όλες τις σελίδες του ιστότοπού σας, όπου είναι δυνατόν.
Τι να συμπεριλάβετε: Όλους τους λογαριασμούς σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την ταχυδρομική σας διεύθυνση, τον αριθμός τηλεφώνου και φαξ, την διεύθυνση email, ακόμη και το ωράριο λειτουργίας. Ορισμένες εταιρείες προτιμούν να χρησιμοποιούν μια φόρμα επικοινωνίας αντί να αναφέρουν τη διεύθυνση email τους για λόγους πρόληψης ανεπιθύμητων μηνυμάτων.


7. Blog (Μπλογκ) -  Αυτή δεν είναι μια σελίδα κατά λέξη, καθώς ένα μπλογκ είναι το άθροισμα όλων των αναρτήσεων μπλογκ. Ένα μπλογκ είναι ένας ιστότοπος ή ένα τμήμα ενός ιστότοπου, που αποτελείται από τοπικά σχετικές αναρτήσεις ιστολογίου (όπως καταχωρήσεις ημερολογίου). Οι αναρτήσεις μπλογκ συνήθως παρατίθενται με αντίστροφη χρονολογική σειρά με την πιο πρόσφατη ανάρτηση ιστολογίου να εμφανίζεται πρώτη. Εάν έχετε έναν ιστότοπο μικρής επιχείρησης χωρίς blog, τότε χάνετε σοβαρά! Σκεφτείτε το ιστολόγιό σας ως το καλύτερο και πιο προσιτό εργαλείο μάρκετινγκ. Ένα ιστολόγιο οδηγεί την επισκεψιμότητα και τους εν δυνάμει πελάτες. Μια έρευνα του HubSpot διαπίστωσε ότι το 57% των επιχειρήσεων που κάνουν blog έχουν δημιουργήσει δυνητικούς πελάτες από αυτό. Ένα blog δίνει στην εταιρεία σας φωνή, δημιουργεί ένα μέρος όπου μπορείτε να πείτε την ιστορία της εταιρείας σας, να μοιραστείτε την εμπειρία σας και να αλληλεπιδράσετε με τους πελάτες σας.
Τι να συμπεριλάβετε:Πρώτα και κύρια πρέπει να κάνετε λίγη δουλειά στρατηγικής, πρέπει να ξέρετε γιατί ξεκινάτε ένα blog και για ποιον γράφετε (το target group σας). Στη συνέχεια, πρέπει να χαρτογραφήσετε τι πρέπει να έχει το ιστολόγιό σας, δηλαδή τι πρέπει να γράψετε και τα θέματα που θα καλύψετε. Σκεφτείτε πώς γράφετε και τη γλώσσα που χρησιμοποιείτε, στους περισσότερους από εμάς δεν αρέσει να διαβάζουμε ακαδημαϊκά περιοδικά, γι' αυτό μην φοβάστε να είστε συνομιλητές και χαλαροί στον τρόπο που γράφετε. Η ποιότητα υπερτερεί της ποσότητας. Μελέτες υποδεικνύουν ότι οι αναρτήσεις ιστολογίου μεγάλης μορφής και σε βάθος υπερτερούν των συντομότερων ρηχών αναρτήσεων ιστολογίου, όσον αφορά τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης και την κοινοποίηση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.


8. Testimonials/review page (Σελίδα μαρτυριών / κριτικών)
- Αυτή είναι η ευκαιρία σας να επιδείξετε θετικές κριτικές που έχει λάβει η επιχείρησή σας. Όπου είναι δυνατόν, συμπεριλάβετε φωτογραφίες και στοιχεία επικοινωνίας του συγγραφέα (ένας σύνδεσμος για τον λογαριασμό του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όχι τον προσωπικό του αριθμό τηλεφώνου). Αυτό θα προσθέσει αυθεντικότητα σε κάθε μαρτυρία. Οποιοσδήποτε μπορεί να γράψει μια κριτική, αλλά εκείνοι με φωτογραφίες πραγματικών ανθρώπων που μπορούν να εντοπιστούν σε μια πραγματική πηγή αξιοπιστίας και να δημιουργήσουν εμπιστοσύνη.

Τι να συμπεριλάβετε: Μια σύντομη παράγραφος επαίνου από πελάτες, ίσως όσο μια ή δύο προτάσεις. Συμπεριλάβετε φωτογραφίες και στοιχεία επικοινωνίας του κριτικού, κατά προτίμηση με έναν τίτλο πάνω από κάθε μαρτυρία, για να τραβήξετε το μάτι του πελάτη.


9. Privacy policy page (Σελίδα πολιτικής απορρήτου)
- Μια πολιτική απορρήτου είναι απαραίτητη για κάθε ιστότοπο. Επιτρέπει στον επισκέπτη του ιστότοπού σας να γνωρίζει τι θα κάνετε με τα προσωπικά στοιχεία που σας δίνει. Σε αυτήν τη σελίδα, ενημερώνετε τον επισκέπτη του ιστότοπου για το πώς θα χρησιμοποιηθούν τυχόν προσωπικά στοιχεία και δεδομένα (π.χ. διαφημίσεις, cookies, emails, κ.λ.π.).Οφείλετε να τηρείτε αυστηρά την πολιτική απορρήτου σας.
Τι να συμπεριλάβετε: Ποια δεδομένα συλλέγετε, πώς συλλέγονται, πώς οι επισκέπτες μπορούν να λάβουν ένα αντίγραφο των πληροφοριών που λαμβάνετε, εάν θα κοινοποιηθεί τέτοιο περιεχόμενο και, εάν ναι, με ποιον. Η συλλογή δεδομένων λαμβάνει χώρα στην περίπτωση δυνατότητας εγγραφής στον ιστότοπο, δημιουργίας λογαριασμού και στην περίπτωση ηλεκτρονικού καταστήματος όλων αυτών των δεδομένων που απαιτούνται για την διεκπεραίωσή της.


10. Terms and conditions page (Σελίδα Όρων και Προϋποθέσεων)
- Παρόμοια με την προαναφερθείσα πολιτική απορρήτου, μια σελίδα όρων προϋποθέσεων είναι συνήθως απαραίτητη για τους περισσότερους ιστότοπους. Αυτή είναι μια σελίδα στην οποία περιγράφονται οι «κανόνες» που πρέπει να συμφωνήσει να συμμορφωθεί ένας επισκέπτης στον ιστότοπό σας προκειμένου να χρησιμοποιήσει τον ιστότοπό σας.
Τι να συμπεριλάβετε: Συμπεριλάβετε τους κανόνες και τις οδηγίες και τον τρόπο λειτουργίας του ιστότοπού σας. Για παράδειγμα, οι νόμοι της χώρας που διέπουν τη συμφωνία, μια αποκάλυψη πνευματικής ιδιοκτησίας που δηλώνει ότι ο ιστότοπός σας είναι ιδιοκτησία σας και ότι προστατεύεται από νόμους περί πνευματικών δικαιωμάτων και μια ρήτρα συνδέσμων προς άλλους ιστότοπους ότι δεν είστε υπεύθυνοι ή δεν έχετε τον έλεγχο τρίτων συνδέσμους στον ιστότοπό σας.


11. Sitemap page (Σελίδα χάρτη ιστοτόπου)
- Οι χάρτες ιστότοπου διατίθενται σε δύο μορφές. Χάρτες ιστοτόπων XML (αυτοί είναι φτιαγμένοι για bots μηχανών αναζήτησης, βοηθούν τις μηχανές αναζήτησης να ανακαλύψουν το περιεχόμενό σας και είναι καλό να υπάρχουν από την άποψη του SEO). Οι χάρτες ιστοτόπων HTML έχουν δημιουργηθεί για τους «ανθρώπινους» επισκέπτες σας (και αυτό στο οποίο αναφερόμαστε εδώ.) Η σελίδα χάρτη ιστότοπου είναι μια μη φανταχτερή σελίδα ευρετηρίου που παραθέτει όλες τις ιστοσελίδες που έχετε στον ιστότοπό σας.
Τι να συμπεριλάβετε: Η σελίδα χάρτη ιστοτόπου σας θα πρέπει να περιλαμβάνει συνδέσμους προς όλη την ιστοσελίδα σας, τις σελίδες σας και τις αναρτήσεις ιστολογίου σας. Η σελίδα χάρτη του ιστότοπού σας θα πρέπει να βρίσκεται στο υποσέλιδο σε όλες τις σελίδες του ιστότοπού σας, όπου είναι δυνατόν.


12. “Page not found” page (Σελίδα “Η σελίδα δεν βρέθηκε”)
- Μια σελίδα που δεν βρέθηκε (τεχνικά ονομάζεται σελίδα "404 error") είναι μια σελίδα στην οποία κατευθύνονται οι επισκέπτες σας όταν μια ιστοσελίδα δεν υπάρχει πλέον, έχει μετακινηθεί ή έχει λήξει. Επειδή μια σελίδα σφάλματος 404 μπορεί να είναι μια τυπική σελίδα HTML, μπορείτε (και πρέπει) να την προσαρμόσετε με όποιον τρόπο θέλετε.
Τι να συμπεριλάβετε: Πείτε στους επισκέπτες ξεκάθαρα ότι η σελίδα που αναζητούν δεν μπορεί να βρεθεί. Η σελίδα σας που δεν βρέθηκε θα πρέπει να περιλαμβάνει έναν σύνδεσμο προς την αρχική σας σελίδα, θα μπορούσατε επίσης να συμπεριλάβετε μια φόρμα αναζήτησης.

Εδώ ολοκληρώνεται η λίστα με τις σελίδες που πρέπει να έχει μία βασική ιστοσελίδα. Νομίζετε πως χρειάζονται και κάποιες άλλες ώστε μία διαδικτυακή παρουσία να είναι πιο ολοκληρωμένη;

Πείτε μας την γνώμη σας στα σχόλια.

Σχόλια